Leverans Information

Frakt & leverans information
För standard paket gäller gällande psier som kan komma att ändras dag för dag oavsett antal och gäller till hela landet. Tyngre paket såsom datorpaket kostar mer att frakta. Fraktkostnaden ser du i kassan efter att du har lagt in ditt postnummer. Paketet skickas via DHL och hämtas på en av DHLs närmaste serviceställe, sk Servicepoint. Du kan se vilka servicepoint det finns närmast dig på: www.servicepoint.se. När din försändelse kommer fram får du besked om att den har kommit och du kan hämta ut den.

Önskar du ha paketet levererat direkt till dörr kan du välja DHL-paket som leveransalternativ i kassan. Detta alternativ passar mest företag som ofta inte har tid att åka ut och hämta paketet utanför företaget men även för privatpersoner som önskar ha paketet skickat hem till sig. Aktuell fraktkostnad för DHL-paket ser du bredvid valet i kassan.

Du kan när som helst följa upp din försändelse genom sändningsnumret du får skickat till din emailadress när paketet skickats från oss.

Bor du på en ort där någon av våra butiker finns kan du istället hämta ditt paket direkt i butiken. Vid hämtning i butik tillkommer det inga avgifter. Du får då ett mail med besked att paketet finns att hämta i butik.

Leveranstid
Vid leverans med DHL / Schenker / Posten är leveranstiden ca 2-7 dagar vid grön lagerstatus. Medlemmar som väljer att hämta sina varor i centrallagret kan göra det när besked skickas från MEDIABorgen via email. Ofta sker det samma dag som beställningen är gjord om varan finns att hämta på lager. För beställda datorpaket tar det extra tid eftersom dessa måste monteras ihop. Bristvaror brukar det ta extra lång tid att leverera. Vi skickar ordern omgående så fort produkten kommer in i vårt lager när det är beställningsvara. Av säkerhetsskäl skickar vi varorna endast till den folkbokförda adressen som kunden står på vid val av faktura eller delbetalning. Kund ansvarar själv för att lagda kontaktuppgifter är korrekta. Titta extra noga på namn, telnr och adressuppgifter för att undvika onödiga ändringskostnader och tidsfördröjningar av leveransen.

Adressändring i samband med leverans

Vid adressändring efter att försändelsen har skickats iväg från vårt lager blir det en extra kostnad som fraktbolaget debiterar. För detta debiterar vi 199kr per adressändring. För att göra adressändring sök artikeln "LEV1" eller "Adressändring" på hemsidan, Skriv vilken order det gäller och den nya adressen i meddelandefältet och betala den i kassan. Adressändring görs inte vid köp via Klarna då försändelsen automatiskt skickas till bokföringsadressen.

Ej uthämtade paket

Om paketet av någon anledning inte hämtas ut från servicestället och det returneras till oss blir det ännu en kostnad för oss pga returfrakt och hantering. För denna kostnad debiterar vi 250kr + fraktkostnader. För företag sker dessutom en reducering vid återköp med minst 25% av köpesumman beroende produkttyp. Att inte hämta ut paketet från hämtstället eller inte ta emot det är inte samma sak som att ångra köp. För att kunna ångra köpet och göra retur måste du först hämta ut paketet och därefter begära ett returnummer på hemsidan. Varor som inte hämtas ut från servicepoint eller butiken återgår till centrallagret där de lagras i 14 dagar. Därefter debiteras platshyra á 10 kr/dag. Varor kan lagras i max 1år. Vid retur av ej-uthämtade varor utvärderas produkten och hänsyn tas till värdeminskning pga prissänkningar, utgående vara osv. Net2World förbehåller sig rätten att när som helst kvitta kostnader pga ej uthämtade paket mot varorna om kostnaderna blir högre än ordervärdet.